Коли бізнес-проект з плану на папері втілюється в діюче підприємство, і емоції від усвідомлення того, що мета досягнута, врівноважуються, настає наступна фаза буття - трудові будні.
Російська виробнича компанія «Евроклей» стартувала з випуском клейових систем для ламінації в 2008 році. Традиційно новий сезон для учасників ринку виробників виробів з екструдованого ПВХ починається, як і завжди в першому кварталі нового року, не поспішаючи, повільно. Новий сезон 2010 року починається важко. Що відбувається з виробництвом в цей період, ми дізнаємося у співзасновника компанії «Евроклей» Олексія Валерійовича Ярославцева.
Редакція: Олексій Валерійович, як «Евроклей» розпочав сезон 2010?
Олексій Ярославцев: З випуску нового продукту - EuroBOND PUR Hot Melt (реактивний термоплавкий клей для ламінації).
Редакція: Новий продукт це дуже добре. А що зі старим?
Олексій Ярославцев: Два виробничих року - не дуже великий термін, тому я розділю наш асортимент не на новий і старий, а на дві різні лінії продукту (за технології їх переробки), але для одного кінцевого результату - ламінації субстрату полімерними плівками. Зараз в нашій виробничій програмі п'ятнадцять продуктів: клеї для ламінації профільних виробів з ПВХ, металу, МДФ різними видами полімерних плівок (три артикулу клею на базі розчинників, п'ять артикулів реактивних термоплавкий клеїв (PUR)), чотири артикулу праймера, очищувач, два артикулу затверджувача . Все докладно представлено на нашому інтернет-сайті.
Редакція: Всі ці артикули однаково затребувані клієнтами? Як Ви вирішуєте, що робити? Усього потроху або тільки під замовлення?
Олексій Ярославцев: Нинішній асортимент сформований клієнтським попитом. Ми знаємо, який артикул, в якому щомісячному обсязі споживання потрібен нашим замовникам - це незнижуваний залишок продукції на нашому складі. Ми знаємо, який продукт з асортименту підійде поки ще не нашому клієнтові, з яким в даний час ведуться переговори, проводяться випробування або просто будуються перспективні плани. Володіючи аналітикою, ми щомісяця формуємо ліквідний склад готової продукції в повному асортименті. І коли в п'ятницю ввечері новий замовник, після довгих попередніх переговорів, ретельних випробувань, приймає рішення працювати з нашим продуктом, починаючи з наступного понеділка, - цей артикул клею чекає його на складі.
Редакція: Олексій Валерійович, як Ви залучаєте і утримуєте клієнтів і конкуруєте з іншими виробниками клеїв у період кризи?
Олексій Ярославцев: Залучаємо клієнтів реальним технічним сервісом, який замовник може отримати не через десять днів (коли хтось звідкись прилетить), а сьогодні, якщо це Московська область, або завтра, якщо це, наприклад, Новосибірськ, якістю, яку підтверджують наші шановні і відомі клієнти, застосовуючи наші клеї; асортиментом на складі, який завжди готовий до відвантаження, відстрочками платежу на відвантажений товар. Конкуруємо чесно. Все, що зроблено за кордоном, - дорожче.
Редакція: Кредитні лінії, відстрочки дуже допомагають клієнтам. Що ви пропонуєте і на який термін?
Олексій Ярославцев: По термінах можу відповісти так: все залежить від ціни і обсягу товару, що відвантажується. На місяць і більше - це стандартна практика, можемо запропонувати більше. Грошовий вираз відстрочки теж залежить від вищевказаних умов і ситуації на ринку споживання нашого продукту і іншої сировини і компонентів, що використовуються нашими клієнтами для виробництва. Якщо ви монополіст у галузі з виробництва будь-якого виду сировини для виготовлення виробів з екструдованого ПВХ, то можете поставити перед клієнтом умова: 100% передоплата. Клієнт постає перед завданням придбання сировини за передоплатою і пошуком постачальників інших видів сировини для здійснення повного циклу виробництва, які можуть допомогти зітхнути підприємству і надати відстрочку. Тут наша пропозиція краще.
Редакція: Упевнені, Ви не зупинитеся на досягнутому. Які подальші плани розвитку?
Олексій Ярославцев: У нашого виробництва і комерційного відділу (відділу продажів), відділу маркетингу свої завдання і план розвитку, але, безумовно, вони взаємопов'язані, тому що це єдине підприємство. Вектор розвитку виробництва та відділу розробок - генерація речень (з подальшим впровадженням у виробництво) з модифікації серійно вироблюваних продуктів на основі завдань, поставлених клієнтами, і випуску нових видів клейових матеріалів для галузей, в яких ми поки не присутні: меблевої, деревообробної, автомобільної промисловості . Напрямок розвитку комерційного відділу: підтримання сезонного рівня продажів (сезонність на ринку споживачів клеїв для ламінації очевидна), залучення нових замовників, розширення дилерської мережі, відкриття власних філій. Розвиток експорту. Стратегічні завдання відділу маркетингу: аналіз ринку споживання і попиту в різних галузях виробництва, вивчення сезонної волатильності попиту, відсіювання неперспективних потенційних проектів виробництва. Завдання менеджменту - завантаження виробничих потужностей на «післязавтра», тобто вже сьогодні думати про створення умов для стабільної роботи виробництва не тільки в червні 2010, але і в грудні 2011 року.
Редакція: Олексій Валерійович, Ви сказали про розвиток експорту. Є плани поставок до Європи?
Олексій Ярославцев: На сьогоднішній день ми будуємо експортні відносини з компаніями з Молдавії, Україні, Казахстану. Це дуже важливий досвід для нас. На початку березня 2010 року до мене надійшов запит про перспективи співпраці нашої виробництва з компанією з Нідерландів. Для постачань продукції до Західної Європи, можливо, буде потрібно пройти європейську сертифікацію. Цей план розвитку мені подобається.
|