Окно-Grad: пластиковые окна, окна ПВХ, алюминиевые, двери межкомнатные
На главную  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | Письмо
  Статьи: Остекление     

Недобросовестные производители окон. Советы юриста

Раздвижные окна.

 

Недобросовестные производители окон. Советы юриста

23-03-2009

 
Просмотров: 3542

В адрес редакции журнала СКВО довольно часто поступают письма с просьбами читателей – заказчиков и изготовителей оконной и дверной продукции – дать совет, как им выйти из той или иной спорной ситуации с наименьшими потерями как в материальном, так и в моральном плане. Зачастую в нашей жизни возникают ситуации, которые без разъяснений юриста разрешить практически невозможно. Поэтому в помощь нашим читателям мы открываем новую рубрику "Советы юриста". Ситуация, изложенная в одном из писем, поступивших к нам недавно, является, на наш взгляд, довольно типичной – подобные ситуации происходят в нашей жизни сплошь и рядом. Поэтому мы решили опубликовать содержание этого письма, а за комментарием обратились к юристу Корженко Ольге Михайловне. Надеемся, что ответ юриста поможет прояснить ситуацию.

Итак, письмо:

"Здравствуйте, уважаемая редакция! Пишет вам дилер металлопластиковых окон из Восточной Украины. У нас на предприятии возникла следующая ситуация: клиент заказал окна с остеклением 4-16-4 (между стеклами – воздушное пространство), а профиль – из металлопластика от компании "Экопласт". Окна были установлены клиенту в течение года, однако, в разное время. Откосы клиент делал сам. При понижении температуры воздуха на улице до 0 – +5 оC окна начали "течь". Замеры температуры и влажности воздуха, проведенные санэпидемстанцией, засвидетельствовали влажность 55–65% при t = 21 оС. Акт проверки вытяжной вентиляции зафиксировал норму. Сертификаты на изделия и стеклопакеты (2006 года) присутствуют. Запотевание начинается по периметру стеклопакета, от дистанции. В результате заказчик настаивает на замене стеклопакетов на качественные, однако завод не понимает наших проблем и поэтому не идет нам навстречу. Подскажите, пожалуйста, выход из создавшейся ситуации".

Разъяснения юриста

Відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробника ми і продавцями товарів, виконавця ми робіт і надавачами послуг різних форм власності, права споживачів, а також механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів регулюються нормами Закону України "Про захист прав споживачів" (далі – Закон), в якому наступні терміни вживаються в такому значенні:
Виконавець – суб'єкт господарювання, який виконує роботи або надає послуги;
Виробник – суб'єкт господарювання, який: виробляє товар або заявляє про себе як про виробника товару чи про виготовлення такого товару на замовлення, розміщуючи на товарі або на упаковці чи супровідних документах, що разом з товаром передаються споживачеві, своє найменування (ім'я), торговельну марку або інший елемент, який ідентифікує такого суб'єкта господарювання; або імпортує товар.

Статтею 4 Закону "Права та обов'язки споживачів" встановлено, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на належну якість продукції та обслуговування; відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров'я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством; звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав.

Відповідно до статті 7Закону "Гарантійні зобов'язання", виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного терміну, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документа ми чи договором. Гарантійний термін на комплектуючі вироби повинен бути не менший, ніж гарантійний термін на основний виріб, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.

Статтею 8 "Права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості" встановлено наступне.
1. У разі виявлення протягом встановленого гарантійного терміну недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:
1) пропорційного зменшення ціни;
2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний термін;
3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного терміну істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у терміни, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті, пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

Споживач має право пред'явити одну з вимог, передбачених частиною першою цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену частиною першою цієї статті.

5 . Продавець, виробник (підприємство) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги.

6. За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін. У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші вимоги, передбачені пунктами 1, 3, 4, 5 частини першої цієї статті.

7. Вимоги споживача, передбачені цією статтею, не підлягають задоволенню, якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у перевірці якості товару особисто або через свого представника.

Згідно зі статтею 10 Закону "Права споживача у разі порушення умов договору про виконання робіт (надання послуг)" у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати:
1) безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк;
2) відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги);
3) безоплатного виготовлення іншої речі з такого ж матеріалу і такої ж якості чи повторного виконання роботи;
4) відшкодування завданих йому збитків з усуненням недоліків виконаної роботи (наданої послуги) своїми силами чи із залученням третьої особи;
5) реалізації інших прав, що передбачені чинним законодавством на день укладення відповідного договору. Зазначені вимоги підлягають задоволенню у разі виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) або під час її виконання (надання), а в разі неможливості виявлення недоліків під час приймання виконаної роботи (наданої послуги) – протягом гарантійного чи іншого строку, встановленого договором, чи протягом двох років з дня прийняття виконаної роботи (наданої послуги) у разі відсутності гарантійного чи іншого строку, встановленого законодавством або договором.

8. За наявності у роботі (послузі) істотних недоліків споживач має право вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.

Якщо істотні недоліки було виявлено в роботі (послузі), виконаній з матеріалу споживача, споживач має право вимагати на свій вибір або виконання її з такого ж матеріалу виконавця, або розірвання договору і відшкодування збитків.

Зазначені вимоги можуть бути пред'явлені споживачем протягом строків, передбачених норматив но-правовими актами та нормативними документами, умовами договору, а в разі відсутності таких строків – протягом десяти років.

Отже, Замовник, виходячи зі змісту звернення, скористався послугою встановлення вікон, довів, що описана проблема утворилася не з його вини, надавши висновок санепідемстанції та акт перевірки вентиляційного пристрою.

Щодо укосів, то тут слід зазначити наступне. Договором про надання послуг щодо виготовлення та встановлення металопластикових вікон можуть встановлюватись умови надання гарантії на вікна. Так, гарантійний термін може не поширюватися, якщо Замовник вікон не скористався послугою дилера й установив вікна самостійно. Укоси мають суто естетичне призначення, і в даному випадку не має значення, хто їх робив.

Таким чином, претензії Замовника, що стосуються заміни скло пакетів, є обґрунтованими, тому фірмі-установлювачу необхідно залучити незалежного експерта для визначення правильності установлення вікон, і якщо факт буде підтверджено висновком, звертати ся до заводу з вимогою замінити вікна.

Крім того, необхідно враховувати результати експертизи відповідності вікон Державним будівельним нормам України, і якщо висновок експертизи встановлюватиме недоліки роботи заводу-виробника, відповідальність буде покладена на нього.

 
Автор: Специализированное издание оконного производства СКВО

Страница компании в каталоге: СКВО, Журнал

Отправить ссылку


Остекление >>>
 
--
 
Окна, двери, фасады


  Поиск по каталогу  
 

Фурнитура AKPEN


  Авторизация  
 

Металлопластиковые окна, пластиковые окна ПВХ Copyright © 2007-2024. All rights reserved to OknoGrad.com.ua Межкомнатные двери
   
Рейтинг@Mail.ru   
www.OknoGrad.com.ua - оконный каталог: окна металлопластиковые (ПВХ), алюминиевые, деревянные; двери, фасады, жалюзи, роллеты.

Недобросовестные производители окон. Советы юриста.



При использовании информации, ссылка (для интернет публикаций – гипперссылка) на www.OknoGrad.com.ua обязательна!
Администраторы не несут ответственность за содержание информации, которую размещают пользователи ресурса.
Copyright © 2007 OknoGrad.com.ua

Обмен ссылками

Обратная связь