Хто такі маркетологи? Варіантів відповідей, в залежності від особистого досвіду кожного, виходить безліч. Найбільш часто зустрічаються: безвідповідальна молодь, витрачає гроші компанії незрозуміло на що, виснажені циніки-рекламісти, які вигадують черговий спосіб нав'язати нічого не підозрює споживачеві черговий непотрібний продукт. Рідше - це високочолі аналітики, що будують у тиші кабінетів моделі розвитку компаній, ринків. І вже зовсім рідко - продавці.
Так хто такі маркетологи? Спочатку необхідно дати визначення безпосередньо поняття «маркетинг».
Маркетинг - господарська діяльність підприємства, спрямована на отримання прибутку за допомогою задоволення запитів ринку.
Що означає для нас, співробітників, це сухе визначення? У поточній ситуації визначальним стає не тільки пошук і залучення нових клієнтів, безпосередній обов'язок відділу збуту за підтримки відділу реклами, але і утримання існуючих, забезпечення їх лояльності. А це завдання стає все важче - посилюється конкуренція, клієнти стають все більш вимогливими.
Що ж утримує старих клієнтів? Цінова політика? Так, безсумнівно. Обрана нашою компанією стратегія цінового лідерства блискуче довела свою ефективність зростанням продажів. Але все як завжди і простіше, і складніше. Що впливає на лояльність клієнта? Практика показує, що лояльність формується з попереднього досвіду співробітництва, поточного досвіду роботи і взаємин, намірів, планів щодо подальшої співпраці.
З ким же співпрацює клієнт? Звичайно, у нього постійне контактна особа - його менеджер. Але є ще робота техніків-наладчиків устаткування, служби логістики, складу, бухгалтерії. Вся їх діяльність укладається в одне ємне поняття - сервіс. Як показують дослідження, більшість покупців, незадоволених сервісом або продуктом, не скаржаться, а й ніколи більше не повернуться за повторної покупкою. Дозволити клієнту піти до конкурента сьогодні - недозволена розкіш.
Яка при цьому роль підрозділів компанії? На «вістря атаки» знаходяться служби продажів і реклами.
Нагадаю модель поведінки клієнта:
Забезпечити знання і поширити його серед клієнтів марки і продукції - завдання рекламістів.
Телебачення, преса, щити, семінари - немає числа способів реклами і хитрощів, до яких вдаються рекламісти, щоб перекричати конкурентів, змусити споживача виділити марку і продукцію із загальної маси і зацікавитися ними.
Перекласти виник інтерес в бажання купити - спільна задача рекламістів і продавців. Встановлення контакту, підтримання його - один з ключових моментів процесу продажів. І нарешті - покупка! Здавалося б, справа в капелюсі - договір підписаний, рахунки виставлені, клієнт почав співпрацю. АЛЕ! Важливо пам'ятати, що клієнт купує не тільки продукт - наші профільні системи, але ще і наш сервіс!
Стратегія цінового лідерства означає не тільки агресивну цінову політику, а й високий рівень якості продукції і сервісу з постійним його підвищенням. Тільки така політика ефективна в період кризи, коли клієнт вважає кожну копійку, в тому числі заощаджену за рахунок оперативного та якісного сервісу. І саме сервіс в підсумку вплине на повторні закупівлі клієнта! Ринок зараз переходить у стан «ринку покупця», тобто великої кількості продавців при сокращающемся числі споживачів. І вирішальним чинником буде саме їх особистий досвід взаємодії з постачальником, тобто з нами.
Яке враження має бути у клієнта від роботи з Wintech? Злегка перефразувавши слоган однієї відомої компанії, у клієнта повинно залишитися відчуття: «З ними зручно!». Клієнт задоволений, а значить і одна з головних цілей маркетингу в компанії: системна робота із забезпечення задоволеності клієнта досягнута. Це найкраща оцінка діяльності сервісних підрозділів.
Отже. Хто ж такі маркетологи? Відповідь проста: ми всі, співробітники компанії, від робітника до президента! Робота кожного з нас важлива для забезпечення розвитку компанії. Саме це визначення - девіз організації роботи нашої компанії на новий 2010 рік.
Автор: Вадим Рижов, директор з маркетингу та зв'язків з громадськістю компанії WINTECH
При использовании информации, ссылка (для интернет публикаций – гипперссылка) на www.OknoGrad.com.ua обязательна!
Администраторы не несут ответственность за содержание информации, которую размещают пользователи ресурса.